אתה כבר שם. פועל מכוח האינרציה. ממשיך לתפעל את העסק, הבנק לוחץ מצד אחד, הלקוחות והספקים מצד שני, אתה עובד שעות רבות ביום וחוזר מתוסכל הבייתה בסוף יום ארוך, ולפעמים אפילו קצר, פשוט כי אין מספיק הזמנות.

כשאתה חושב על זה, אתה נזכר שוב ושוב מדוע הקמת את העסק, וכמה אתה מאמין בו, אבל לעיתים נדמה שהוא לא מחזיר לך אמון בחזרה והייאוש מנטרל אותך אפילו עוד יותר.

 

אם אתה מזדהה עם התחושה הזו, זה הזמן לעצור ולנשום נשימה ארוכה ולחשוב בלי לפחד – מה עושים עכשיו? איך אפשר לדעת אם באמת לעסק שלך יש פוטנציאל?

כפי שאיינשטיין אמר – לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות זה חוסר שפיות.

כשאני חושבת על זה, הדימוי הראשון שעולה לי בראש הוא כשהתחלתי ללמוד נהיגה. תמיד הייתי הכי קטנה בבית הספר. אני ילידת נובמבר ולכן עליתי בגיל מוקדם לכיתה א’ והייתי הכי קטנה בכיתה. כלומר, כשלכולם היה כבר רישיון נהיגה אני עוד לא יכלתי אפילו להתחיל ללמוד…כך שביום ההולדת 17 שלי, ביום הראשון שהיה אפשרי ללמוד לפי החוק כפי שהיה דאז, כבר היה שיעור הנהיגה הראשון שלי.

אני זוכרת את זה כאילו זה היה היום (ועברו 20 שנה מאז…). היינו בקיבוץ שאני לא מכירה, בחושך ובגשם, התחלתי לנסוע ולא ידעתי איך לכוון את האוטו כך שאסע לפי הקווים בכביש, אז השיעור הראשון שלמדתי הוא שכדי לנסוע באמצע הכביש שמיועד לצד שלך, צריך להסתכל קדימה ולא על הקווים. השיעור הזה מלווה אותי עד היום וזו גם העצה שלי אליכם.

 

לכן, בתור התחלה, כדי להסתכל קדימה ולהמשיך לנסוע בבטחה באמצע, אני מציעה שתשאל את עצמך את השאלות הבאות:

  1. האם אתה רוצה להמשיך?
  2. עד כמה אתה מחוייב לבצע שינוי?
  3. במה אתה מרגיש שאתה באמת טוב ויכול לתת ערך?
  4. מה הלקוחות שלך חושבים עליך?
  5. מה הבנק שלך חושב על הפעילות שלך?
  6. מתי לאחרונה מדדת את הביצועים של העסק שלך?

 

אם אתה רוצה להמשיך, ורוצה לדעת איך לתרגם את הפוטנציאל להצלחה, ולבנות כלים פשוטים, יעילים ומהירים שיתנו לך פידבק מיידי, צור קשר ונתאם פגישה ראשונה ללא עלות.