מישהו שפגשתי לאחרונה שאל אותי מה עושה יועץ עסקי? אז מעבר לתשובה השיווקית הבנאלית, ניסיתי לענות על זה קודם לעצמי. הרי באינטרט יש כל כך הרבה מידע, במידה שכבר באמת אדם רגיל כבר לא יכול לספוג אם הוא לא רוצה להיות צמוד למחשב 24/7.

לכן, נתתי לו דוגמא- במידה ואתה צריך צלם? כמה צלמים אתה מכיר? כמה צלמים טובים אתה מכיר? האם אפשר למצוא מישהו טוב באינטרנט? בהחלט. אבל אני זוכרת, שכשאני התחתנתי ורצינו לבחור צלם, הגענו לשלושה צלמים שהמליצו עליהם, ובסופו של דבר, נפגשנו וחתמנו עם אחד מהם. אפילו לא טרחנו להיפגש עם האחרים, וזה עוד כשהצלם שבחרנו נתן את ההצעה הכי יקרה עבור אותם דברים בדיוק. הסיבה לכך הייתה שידענו מה אנחנו רוצים וגם מה אנחנו לא רוצים ובשיחה איתו הוא דיבר איתנו באותה שפה, השיטה שלו ענתה בדיוק למה שחיפשנו, לכן לא היה צריך להמשיך ולחפש.

 

בסיכומו של עניין, בעיני, בהנחה שהגעת לכמה יועצים עסקיים שהתרשמת מהמקצוענות שלהם, הרבה מהבחירה זה בעצם עניין של חיבור, חיבור אישי. מי שמצליח לדבר אלייך, מי שמצליח לגעת  בך, מי שאתה מרגיש שעונה על מה שאתה צריך, או יכול לענות למה שאתה צריך.

 

אז מה שאני באופן אישי עושה, זה לתת תנופה לעסק שלך – לשבת איתך באותו צד של השולחן, לעזור לך לקבל החלטות ולהיות לצידך בצמתים שעליך לעבור בעסק, באמצעות מתן ובניית כלים פשוטים וברורים שתוכל לתפעל בצורה עצמאית בעתיד. בדרך הזו תראה שלמרות שעדיין לא המציאו מטה קסמים להצלחה, אתגרים תמיד יהיו, אבל לפחות אפשר לדעת איך להתמודד איתם, איך להתכונן ולהיערך לקראתם ואין למתן את אלו שאינם צפויים.