הרשת החברתית Pinterest, שהנה רשת חברתית דמויית לוח מודעות המוגדרת כ"מקום לגלות רעיונות עבור כל הפרוייקטים ותחומי עניין, שנאספו על ידי אנשים דומים לך", צוברת תאוצה ומה אנחנו למדים מזה?

בבואנו לנהל עסק, לצד הניהול השוטף, עלינו לחשוב תמיד מה הצעד הבא. מה יוביל אותנו קדימה? מה ישמור על התוצאות הקיימות מחד, ויזין את החזון העתידי מאידך?

אז איך הופכים רעיון שהוא בגדר ציפור על העץ לממשי? בונים תשתית! נכון, כל היועצים העסקיים, כולם, כולל אותי אגב, ימליצו על תוכנית עסקית שתעשה בהחלט סדר בדברים ותבנה את הרעיון העסקי החדש מא' עד ת', ויתרה מזאת, תקשור אותו לפעילות הקיימת. יחד עם זאת, צריך גם להיות ריאלים ולהבין שלא כולם בנויים להכין תוכנית.

 

לכן, אני מציעה בכל זאת תהליך חשיבתי קצר, בבחינת "תוכנית לייט" –

ראשית, אני מאוד ממליצה להתחיל ביצירת מפת חשיבה שעוזרת לבנות קישורים לרעיון כדי לפרוט אותו לפרטים. בעקבות המלצה ברשת, גיליתי שישנן תוכנות חינמיות שונות, המציעות פורמטים בנויים מראש שיכולים מאוד לסייע, ולמי שזה יותר נוח, בהחלט תמיד ניתן פשוט לחזור לשיטה הישנה והטובה ול"שרבט" על דף לבן.

דוגמא למפת חשיבה (בפורמט הנקרא "שישה כובעי חשיבה") מאתר Xmind:

XMind

שנית, אני מציעה לעבור על כל תחומי ההשפעה העשויים להיות רלוונטים לרעיון בכל שיטה שעובדת לכם, העיקר שתכלול את כל "בעלי העניין", היינו, אתם / המוצרים, הלקוחות, הספקים והענף / התחרות. לדוגמא, אם נחשוב על דרכים להרחבת קהל הלקוחות בעסק, לצד הפעילות השיווקית, ולצד שיתופי פעולה קיימים, למשל באמצעות הגדרה מחדש של מוצר או יצירת מוצר / שירות נוסף:

  • נגדיר קהל יעד – האם קהל יעד חדש או קיים?
  • נגדיר את הצורך עליו עונה המוצר החדש / המחודש, כולל התייחסות למוצרים מתחרים, תחליפיים ומשלימים במידה וישנם.
  • נתמחר את המוצר.
  • נבנה את הצעת "הערך" של המוצר.
  • נגדיר דרכי שיווק בהתאמה לקהל היעד הרלוונטי– האם באמצעות פרסום (אם כן, איזה?) האם באמצעות שיתופי פעולה חדשים/קיימים?
  • ולבסוף, נגדיר אבני דרך לפי לוח הזמנים שאנו מעריכים כולל פעולות פיקוח ובקרה, על מנת לנטר את הפעילות שלנו בזמן אמת.

 

לסיכום, אני בטוחה שיש לכם רעיונות רבים, ו – Pinterest בהחלט יכולה להוות השראה לרעיונות עצמם או לפרסום של רעיון.

עתה כל מה שנותר הוא לנעוץ אותם.

 

אז Pin It!