מתי לאחרונה בדקת האם העסק שלך ריווחי?

עסקים רבים, קטנים ובינוניים כמו גם חברות גדולות, פועלים ואינם יודעים אם העסק שלהם רווחי או לא. יתרה מכך, רבים מתמחרים כל פריט או שירות שהם נותנים ועדיין אינם רווחיים. מדוע? מה חסר? איך אפשר לדעת מה נכון?
אז לפני שנדבר על בניית תשתית של תמחיר, תזרים ודו”חות ניהוליים, בואו ננסה להבין קודם כל בגדול מה העלויות של העסק שלנו.

 

כמה אנחנו משלמים עבור –

  • משכורות
  • סוציאליות
  • חומרי גלם ואריזות
  • שכירות
  • חשמל
  • ארנונה ומים
  • הוצאות משרדיות
  • הוצאות אחזקה
  • תקשרות ומחשבים (דואר+טלפוניה+אינטרנט)
  • ביטוחים + אזעקה
  • הוצאות חשבונאיות ומשפטיות
  • שירותים מקצועיים
  • הוצאות שיווק ופרסום
  • אגרות, מיסים והיטלים
  • נסיעות
  • עמלות בנק, ריביות ופירעון הלוואות
  • הוצאות מימון

 

  • מנגד, כמה בממוצע אנחנו מוכרים בחודש.

זהו תרגיל מאוד פשוט אבל קריטי. בעיקר לעסקים קטנים בתחילת דרכם.

אלו נתונים שיחסית קל לדעת או להעריך וכך לדעת לחשב אם הבסיס של העסק רווחי או לא.

מכאן כבר אפשר לבנות כלים ספציפיים ותמחור שייקח בחשבון את כל הפרמטרים הללו.

יחד עם זאת, חשוב לציין, כי לא מספיק להיות ריווחיים. שכן, התזרים הנו גורם חשוב נוסף בניהול ותפעול של העסק. עסקים רבים נסגרים מידי שנה בגלל קשיי תזרים וזאת על אף שהם ריווחיים.

ראה מידע נוסף בעקרונות לבניית תזרים חכם וכן במאמר לגבי הון חוזר.

 

במידה ואתם רוצים לקבל מידע נוסף, אתם מוזמנים ליצור קשר לשיחת ייעוץ חינם.