בית הקלפים היא סדרת הדרמה של חברת נטפליקס, חברה שהתחילה כחברה לשירותי השכרת די.וי.די וסטרימינג, ולאחר שהוסיפה לפרוטפוליו שלה הפקת סדרות, הוכיחה לעולם שגם בשיווק של סדרות טלוויזיה אפשר להציע חידושים.

בתחילת העשור, החברה הייתה במגמת ירידה, ואילו, בשנת 2013, לא רק שעלתה על גל חדש בזכות שינוי המודל העסקי שבא לידי ביטוי בהפצת בית הקלפים, אלא נחשבה לחלוצת דרך.

 

הרוב לא מודעים לכך, אולם, הסוד השיווקי מאחורי הסדרה הזו הם שיטת ואופן ההפצה שלה. בהתאם לאסטרטגיה העסקית המחודשת של החברה, הסדרה הופצה דרך האינטרנט בלבד ולא באמצעות ערוצי הטלוויזיה או חברות הכבלים למיניהן, כשהם משחררים את כל פרקי העונה בו זמנית ולא כל פעם פרק אחד בנפרד כפי שנהוג בסדרות רבות עד היום.

 

אז איך מובילים חידוש ושינוי בתחום שבו יש הרגלים כך כל מובנים? איך לומדים לשנות כללי משחק? איך משלבים מהלך עסקי שישנה את פני העסק?

 

נתחיל בלהבין מה הם עשו שונה –

 

בבניית הצעת הערך של המוצר שלהם (שזה בעצם, ממש על רגל אחת: הפיתרון, התועלות והייחודיות במוצר), הם הבינו כמה עקרונות בסיסיים לפיהם:

  • קהלי יעד בעידן של היום, רוצים הכל זמין, מדוייק ומהר.
  • מצד אחד, רוצים תגובה בזמן אפס, ומצד שני, שיתאים ללוחות הזמנים הספציפיים שלהם.
  • רוצים יותר תקשורת סינכרונית, היינו, מסרים המתקבלים מיידית, כדוגמת WhatsApp ופחות א-סינכרונית, כגון מיילים.
  • אנשים היום חסרי סבלנות. רוצים פיתרון שעונה באופן מלא על הצרכים שלהם. לא בערך, לא חלקי, בדיוק.
  • במקביל, נטפליקס גם השכילו להבין, שהערך הזה שהם נותנים, של זמינות ונגישות, מאפשר להם איסוף מידע מהימן, וזה היזון חוזר קלאסי לפיו, אתה נותן ערך ומקבל ערך בחזרה.

תוכנית עסקית

תחשבו על עצמכם. היום, בעידן המדיה החברתית, הרשת מוצפת בכל סוגי המידע שאנחנו מחפשים. לרוב, כל מה שאנחנו חושבים עליו, מישהו כבר חשב וכתב עליו קודם, שלח שפע של עצות, טיפים, מדריכים, מיילים, הכין סרטונים, צילם תמונות, עשה ובינרים, פתח קבוצות והוסיף זאת לפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדין, גוגל+, טוויטר ועוד כהנה וכהנה.

 

לסיכום, תלמדו מהמהלך העסקי של נטפליקס ותהיו הלקוחות שלכם לרגע:

  • דמיינו איך אתם מספקים להם את מה שהם רוצים (פתרון לבעיה), במהירות ובצורה מדוייקת, כך שיקבלו תחושה שמישהו שומע ורואה אותם מהצד השני של המתרס. אין זה בהכרח אומר זמינות ומתן מענה מיידי 24/7, ממש לא. אך כן לתת ללקוחות תחושה שהם יקבלו מענה ומתי.
  • דברו ב”שפה” שלהם. ענו להם על הצורך במונחים שהם מבינים אותו.
  • נסו לחשוב איך ל”ארוז” את המוצר שלכם בצורה שונה. כאמור, לפעמים החידוש בא לידי ביטוי בהיבטים עסקיים של המוצר ולאוו דווקא במוצר עצמו.
  • תנגישו עבורם את הערך שאתם נותנים והם יידעו לקחת זאת ולתת לכם ערך בחזרה, אפילו מבלי לשים לב.
  • לבסוף, תכננו ותמחרו את המהלך העסקי, כדי להבין מהן ההשלכות הפיננסיות.

 

שנו קצת את הכללים, שברו את הכלים, מקסימום זה יצליח!

 

מוזמנים ליצור איתי קשר ולספר לי איזה כללים הצלחתם להגמיש היום.